واکنش‌های جهانی به اقدام ترامپ در اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی واکنش‌های بین‌المللی را به دنبال داشت.

واکنش‌های جهانی به اقدام ترامپ در اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیلبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان اقدام ترامپ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی واکنش‌های بین‌المللی را به دنبال داشت.

شبکه تلویزیونی العالم اعلام کرد مردم غزه اندکی پیش از سخنرانی دونالد ترامپ و اعلام شهر (اشغالی) قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، تظاهرات کردند.

جنبش مقاومت فلسطین، حماس، اعلام کرد تصمیم امروز ترامپ به منزله بازگشایی «درهای جهنم» است.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی هشدار داد تصمیم ترامپ اعلام جنگ بود. وی تاکید کرد امروز روز وحدت برای مقابله با تجاوزی آشکار است که علیه فلسطین و مقدسات امت اسلامی به راه افتاده است.

سازمان آزادی بخش فلسطین به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را مرگ راهکار تشکیل دو دولت در فلسطین دانست.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد کشورمان اقدام دولت آمریکا در انتقال سفارت‌خانه خود از تل آویو به بیت المقدس اشغالی و اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس را به شدت محکوم می‌کند و آن را نقض آشکار قطعنامه‌های بین المللی می‌داند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، تأکید کرد اقدام ترامپ نقض تمامی قطع‌نامه‌ها و توافقات بین‌المللی و دوجانبه است. وی افزود تصمیم ترامپ به منزله خروج آمریکا از گفت‌وگوهای صلح است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، اعلام کرد تصمیم ترامپ گفت‌وگوهای صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را مختل خواهد کرد. گوترش همچنین گفت از تمامی قدرت خود برای کشاندن طرف های فلسطینی و صهیونیست به میز مذاکرات سازش استفاده خواهد کرد.

نفتالی بنت، وزیر آموزش و پرورش اسرائیل، به عنوان نخستین مقام صهیونیست در واکنش به سخنرانی ترامپ، امروز را «روزی درخشان» برای قوم یهود! دانست.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، دقایقی پس از آن که ترامپ طی سخنرانی خود قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و دستور اجرایی انتقال سفارت آمریکا به قدس را امضا کرد، طی سخنرانی‌ای این رویداد را تاریخی توصیف کرد. وی از ترامپ بابت این تصمیم خود قدردانی و تأکید کرد «هرگونه توافق صلحی با فلسطینیان باید منوط به این باشد که شهر قدس، پایتخت اسرائیل است». نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود هیچ توافق سازشی که در آن بیت المقدس بخشی از اسراییل شناخته نشود، حاصل نخواهد شد. نتانیاهو همچنین از کشورهای دیگر خواست سفارت‌هایشان را از تل‌آویو به قدس انتقال دهند.

 امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، اعلام کرد تصمیم ترامپ درباره قدس تاسف بار است و پاریس از آن حمایت نمی کند.

وزارت خارجه مصر و ترکیه در بیانیه‌هایی این اقدام ترامپ را مردود و محکوم کردند.

رجب طيب اردوغان، رئيس جمهور تركيه اظهار کرد: طرح آمریکا برای شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل در برابر وجدان بشری، حقوق و تاریخ، بی اعتبار و فاقد ارزش است.

 محمد المؤمنی، سخنگوی رسمی دولت اردن، این اقدام ترامپ را «باطل» خواند و آن را محکوم کرد.

وزیر امور خارجه سوئد تأکید کرد تصمیم دونالد ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس یا اعلام این شهر به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، یک فاجعه است که کل منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

«ساشا سرجیو سولز» نماینده بولیوی در شورای امنیت تأکید کرد تصمیم ترامپ غیر عقلانی و خطرناک است که با قوانین بین المللی و شورای امنیت در تضاد است و هرگونه تلاشی برای صلح در خاورمیانه را از بین خواهد بُرد. بولیوی از شورای امنیت خواست نشستی فوری درباره قدس برگزار کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: ترامپ ، آمریکا ، دریای مواج

تاريخ : چهار شنبه 15 آذر 1396 | 22:57 | نویسنده : حامد |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • شیک فا